De stichting Berenike heeft ten doel de belangstelling te bevorderen voor het archeologisch onderzoek van de Rode Zeekust in het algemeen en in Berenike, Egypte, in het bijzonder. Bovendien wil de stichting het onderzoek in Berenike financieel ondersteunen. Daarbij richt de ondersteuning zich momenteel vooral op de opgraving van de grote tempel van Berenike.

De stichting probeert haar doel onder meer te verwezenlijken door het organiseren van lezingen, het uitgeven van publicaties en het bieden van actuele informatie via de website om het onderzoek onder de aandacht te brengen en om kennis over te brengen.

Jolanda Bos (voorzitter)
Roderick Geerts (secretaris)
Martin Hense (penningmeester)

De bestuurders ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden, uitgezonderd een vergoeding van eventuele kosten gemaakt in de uitoefening van hun functie.

KvK nummer: 70630208

Spuikreek 171